Wednesday, July 01, 2009

Angkara Pengadil @ Jual Perlawanan?

Kekalahan 0-4 kepada pasukan Perlis amat memalukan! Bukan bermaksud JangBola tidak boleh menerima kekalahan tetapi seperti ada permainan kotor di sebalik kekalahan N9 malam tadi. Kekalahan pertama kali dalam Liga Super di tempat sendiri yang juga kekalahan ketiga berturut-turut. Berikut keputusan 5 perlawanan terakhir N9 selepas rehat 3 minggu :
  • 16 Jun tewas 1-3 kepada Kedah di Alor Setar
  • 20 Jun seri 1-1 dengan Selangor di Paroi
  • 23 Jun tewas 0-2 kepada Perak di Ipoh
  • 27 Jun tewas 0-3 kepada Johor FC di Pasir Gudang
  • 30 Jun tewas 0-4 kepada Perlis 0-4 di Paroi
Mutu pengadilan yang terlalu lemah? Unsur-unsur rasuah sudah mula membarah dalam pasukan? atau taktikal WJ sudah dikesan pasukan lawan?

Marilah kita sama-sama membongkar rahsia sebenar kemerosotan N9, kalau benar ada unsur rasuah dalam pasukan. Ayuh PBNS! Jangan kamu sekadar melepaskan batuk di tangga dengan hanya memberi amaran lisan. Dakwa mereka! Jangan beri muka tidak kiralah pemain tersebut bertaraf bintang atau tidak. Salah tetap salah, rasuah adalah musuh utama negara! Jangan biar bolasepak N9 hancur dengan kerenah mereka. Mereka adalah musuh negara.

Namun sekiranya kemerosotan N9 adalah faktor ketidakupayaan WJ merencana taktikal yang baik. Taktiknya mudah dibaca lawan, terlalu manjakan pemain bintang, kerap silap percaturan kesebelasan utama. Jawapannya mudah! Rehatkan sahaja WJ dari melatih N9, untuk PM nanti cubalah PBNS risik mana-mana coach lain yang boleh memberi ide-ide baru untuk transformasikan bolasepak N9.

No comments: